עבודות טיח

עבור לא מעט קוראי שורות אלו רק עצם המחשבה של לבצע פעולות שיפוץ מורכבות בבית כגון עבודות טיח נשמעת הזויה במקצת אך תתפלאו לשמוע שיש ישראלים שפשוט מחליטים לא להזמין לביתם אנשי מקצוע אלא פשוט לנסות את מזלם ולבצע את השיפוץ או עבודת הטיח בעצמם. 

כאשר אנחנו מקבלים החלטה לבצע עבודות טיח או עבודות שליכט צבעוני בבית ולערוך בבית שיפוץ כללי ומקיף אל לנו לקחת סיכונים ולא לנו לנסות לעשות דברים שאנחנו לא יודעים לעשות. גם אם אתם בעלי ידע מסוים בתחום, יש דברים שלא מומלץ לעשות וכמו שלא תנסו להיות זמרים למרות שאתם שרים מדי פעם במקלחת כך גם אל תנסו לעשות עבודות טיח בבית כי בעבר דפקתם כמה מסמרים בקיר.

כיצד בוחרים חברה מקצועית עבור עבודות טיח?

אז כמובן שהניסיון הוא חשוב, כמובן שהמקצועיות היא משמעותית וכמובן שגם המחיר הוא פרמטר קריטי שמשפיע על הבחירה שלנו בחברה שתגיע לביתנו ותבצע את השיפוץ או עבודות הטיח. אבל עם כל הכבוד לרשימת הפרמטרים האלו יש גם את עניין השירות ועבור רבים הוא לא פחות חשוב, לא פחות משמעותי ולא פחות קריטי מכל הקריטריונים האחרים. 

כאשר אתם בוחרים חברה רצינית אתם גם רוצים לקבל שירות רציני, אתם רוצים להרגיש שיש לכם על מי לסמוך ואתם רוצים לדעת שיש לכם למי לפנות ברגע האמת. לא כולם ישימו דגש מיוחד על עניין השירות, אתם תהיו חכמים ותדעו שבלי שירות מצוין ואיכותי של קבלן שליכט צבעוני אמין ומנוסה אתם פשוט לא באמת תהיו מרוצים מהעבודה בביתכם ולכן לא תסכימו להתפשר בשום פנים ואופן.

עבודות טיח: מדוע עמידה בלוח הזמנים זה חלק חשוב?

יש כאלו שיקבעו אתכם בשעה שמונה בערב, יגיעו בשעה שמונה ועשרה ולא יבינו למה אתם בכלל כועסים. לעומתם, יש אחרים שאם קבעתם איתם בשעה שמונה בערב הם יהיו במקום שקבעתם כבר בשבע וחצי כדי לא לקחת את הסיכון ולו הקטן ביותר שהם יאחרו. כאשר מדובר על עבודות  שליכט צבעוני או על עבודות שיפוץ אחרות לזמנים יש חשיבות אדירה ואם קבעתם עם אנשי המקצוע בשעה מסוימת תנו כבוד לזמן של עצמכם ותהיו בטוחים שהם מגיעים לפחות בשעה שקבעתם אם לא אפילו מוקדם יותר.

מדוע כדאי להשקיע באיש מקצוע עבור עבודת טיח?

עבודות טיח ועבודות שיפוצים הם לא נחלתם הבלעדית של המשפצים עצמם אלא יש גם בעלי מקצוע מסביבם שיהיו אחראיים על ההבדל שבין עבודה מצוינת ונעימה למראה לבין עבודה בינונית שתצטרכו לתקן לאחר מספר חודשים. אדריכלים, מעצבים, פקחים הם רק חלק מהאנשים שיהיו אחראים על העבודות בביתכם, אם אתם רוצים להיות בטוחים שהעבודה בביתכם תהיה לטעמכם ותהיה בדיוק כפי שתכננתם אל תתפשרו על האיכות של בעלי התפקידים האלו והבטיחו לעצמכם בית חדש למרות שאתם נשארים למעשה באותו הבית בדיוק.

עופו עם הדמיון, לכו עם האמת שלכם


לשכן שלכם יש טיח מסוים בבית, לחבר הכי טוב שלכם טיח מסוג אחר ולבן המשפחה שגר בסמיכות טיח שונה לחלוטין. כאשר אתם בוחרים לעשות עבודות טיח בביתכם אתם לא צריכים להסתכל מה ההוא עשה ומה ההיא החליטה אלא ללכת עם האמת הפנימית שלכם, לעוף עם הדמיון שלכם לגבהים וכמובן לחשוב מחוץ לקופסא כדי שהבית שלכם יהיה הכי מיוחד והכי יוקרתי.

 

מה זה עבודת טיח פנים?

לא פעם אנו נמצא את עצמנו רוצים לשפץ את הדירה או לחילופין קיר אחד לשם מטרות שונות – נוי, בידוד אקוסטי ואף בידוד תרמי מן המצב האקלים שבחוץ. עבודת טיח פנים היא עבודה אשר מיועדת לחללים הסגורים הנמצאים בשטח הבית שלנו. ברוב המקרים בהם אנו נעשה עבודת טיח פנים אנו נמרח כ-שלוש שכבות טיח על הקירות על מנת להבטיח בצורה יסודית כי המלאכה התבצעה בצורה נכונה ומקצועית.

מה נעשה בעבודת טיח חוץ?

כאשר אנחנו מבצעים עבודת טיח חוץ אנו לרוב נבצע עבודות אלו לשם איטום של הקירות יחד עם הגנה על המבנה מן נזקי מזג האוויר, כאשר אנחנו מדברים על עבודת טיח אנו מדברים על עבודה הכוללת שלושה שכבות טיח שונות (טיח הרבצה, טיח שכבה מיישרת ואת השכבה האחרונה אשר משמשת כשכבת הגמר). כיום ברוב המקרים שכבת הגמר תהיה על גבי שליכט צבעוני על מנת לתת לחלל להנות מיתרונות הבידוד, האיטום וההגנה של הטיח אך גם מעיצוב בהתאמה אישית.

טיח צבעוני
טיח צבעוני לבית

עבודות טיח: מה הם סוגי הטיח השונים?

כאשר אנחנו מדברים על עבודות טיח אנו רואים סוגים שונים של טיח: טיח ווגה, טיח אקרילי, טיח דקורטיבי, טיח בשילוב עזם שליכט ועוד שלל סוגים. בין הסוגים השכיחים ניתן לראות:

  • טיח דקורטיבי – כאשר אנחנו מדברים על טיח דקורטיבי אנו מדברים על אחת הסגנונות המוכרים והשכיחים בעולם. טיח דקורטיבי הוא טיח בעל יכולת להתאים את עצמו לחלל, לטקסטורות ומרקמים שונים. את טיח זה ניתן למצוא באין ספור סוגים שונים של סוגים כאשר כל אחד מן הסוגים ישפיע בצורה שונה על נראות הקיר שלכם.
 
  • טיח ווגה – אנו מאמינים שיצא לכם לשמוע לא מעט על טיח ווגה, טיח זה נחשב לטיח מינראלי אשר נותן לחלל מראה לא מתאמץ, יוקרתי ובאותה הנשימה גם איכותי מאוד. לרוב אנו נראה טייחים משתמשים בטיח זה לגימורים ויצירת אווירה חמימה בחלל. ניתן להשתמש בטיח זה הן לשימוש בפנים והן לשימוש חוץ מאחר ומדובר בטיח עמיד בעל יכולות עמידה במים, לחות ועוד.
 
  • טיח אקרילי – תפקידו של טייח זה הוא לבודד את הקיר שלכם בצורה מושלמת ואיכותית ממים, חום וקור. כיום ניתן לראות לא מעט טקסטורות ומרקמים אשר ניתן להכין יחד עם הטיח האקרילי, עם השנים אנו רואים יותר ויותר אנשים משתמשים בטיח אקרילי גם לעיצוב הפנים ומשתמשים בו בחללים רטובים בבית. מאחר ומדובר בטיח בעל יכולת עמידות גבוהה לרוב אנשים ישתמשו בו לקירות חיצוניים.
 
  • טיח אקוסטי – בשנים האחרונות אנו רואים עלייה במודעות ל"טיח אקוסטי" מאחר ומדובר בטיח בעל שימוש רבים. טיח זה הוא טיח אשר שם דגש לא קטן על עניין האקוסטיקה של החלל אך באותה הנשימה עובד בצורה מושלמת לשם בידוד החדר בצורה תרמית – חום וקור. למעשה טיח אקוסטי הוא טיח רגיל אשר נוספו אליהם סיבים מינרליים וחומרים ייעודים אשר הופכים אותו לאקוסטי ובעל יכולת בידוד גבוהות. לרוב אנו נראה טיח זה באולמות אירועים, מועדונים, ממרכזי תרבות, בתי קולנוע ועוד.
 
  • טיח חוץ – לרוב כאשר אנחנו נדבר על טיח חוץ מרבית האנשים יחשבו על פעולה אסתטית בלבד, לעיתים לא פעם אנשים בוחרים להשתמש בטיח חוץ לשם שמירה על אסתטיקה ונוי של החלל. יחד עם זאת, מדובר בטיח בעל יתרונות רבים ויכולת בידוד מעולה אשר הופכת אותו לבחירה המושלמת לעבודת חוץ. טיח חוץ נקרא גם בעגה המקצועית "טיח אקרילי", למעשה מדובר בחומר בעל יכולות בידוד נפלאות ועמידה אל מול אתני הטבע.

מה הם היתרונות של עבודת טיח?

כאשר אנחנו מדברים על עבודת טיח אנו רואים לא מעט יתרונות אשר הופכים את הטיח לאחד החומרים הפופולריים ביותר בעולם, בין היתרונות ניתן לראות:

  • יכולת בידוד ואיטום מעולה – טיח נחשב לאחד החומרים הטובים ביותר לשם ביצוע בידוד, איטום והגנה על הקירות החיצוניים והפנימיים של הבית שלנו מה שהופך אותו לבחירה הטבעית בקרב אנשי מקצוע ואנשים פרטיים.

  • מחיר לא גבוה – למרות כי מדובר בחומר בעל יתרונות רבים – בידוד, איטום, אקוסטיקה ואפשרות לעיצוב בהתאמה אישית במרקמים וצבעים שונים לחלל מדובר בחומר לא יקר במיוחד אשר נותן את התמורה למחיר.

  • מראה עיצובי ולא מתפשר – דרך טיח ניתן ליצור מרקמים, טקסטורות וצבעים שונים ולעצב את חלל הפנימי והחיצוני של הבית בהתאמה אישית ובצורה מקצועית ונקייה. למעשה, ניתן לבצע כל סוג של עיצוב אותו תרצו: עיצוב כפרי, וינטג' , מודרני, מסורתי, אותנטי, יוקרתי ועוד.

  • חיסכון בחשמל – על פי מחקרים שנעשו ניתן לראות כי בתים אשר השתמשו בטיח טרמי הביאו לחיסכון בחשמל וחסכו לא מעט כסף בחשבונית החודשית מאחר ומדובר בטיח בעל יכולות בידוד מעולות.

מה הם המחירים של עבודות טיח?

לא מעט פעמים אנו נשאלים מה הם המחירים של עבודות טיח, מחיר העבודה עלול להשתנות בהתאם למספר פרמטרים שונים: סוג הטיח, גודל המשטח שעובר טיוח, סוג הנכס, איכות החומרים וניסיון הטייח, וכמובן רמת גימור גבוהה של ביצוע העבודה..

כמה זמן אורכת עבודת טיח?

זה יהיה רשלני מדי מצידנו לתת לכם הערכת זמן מבלי לבדוק את הנכס, על מנת שנוכל לדעת כמה זמן תהיה צפויה עבודת הטיח עלינו לבדוק את מצב הקירות בבית ורק לאחר מכן נוכל לדעת בצורה טובה אומדן של זמן. כמו כן למזג האוויר בחוץ יש השפעה לא קטנה על זמני הייבוש של שכבות הטיח השונות. לכן פגישה באתר עם הלקוח, תוכל לתת תשובה להרחת זמן כולל תמכור נכון לכל שלבי ביצוע הפרויקט..

איך לבחור טייח מקצועי?

בחירת טייח מקצועי היא מלאכת מחשבת של ממש, יחד עם זאת בין אם תבחרו בנו או לא אנו מאמינים שיש מספר פרמטרים האמורים להתקיים אצל כל טייח מקצועי(אגב, אנחנו עומדים בכולם).

  • ניסיון – אין מקום להתפשר על ניסיון, טייח מקצועי צריך להיות טייח בעל ניסיון, ידע והבנה בתחום אליו הוא נכנס.

  • אישור והיתרים לשם ביצוע העבודה – בעידן "יצאת צדיק" ניתן לראות היום לא מעט חאפרים במקצועות שונים בעולמות הבנייה, על מנת להבטיח כי אנשי המקצוע שעובדים איתכם הם אנשים מקצועיים והוגנים בקשו לראות אישור והיתרים לשם ביצוע העבודה, כמו לדוגמת: אישור משרד העבודה לעבודות בגובה.

  • כיסוי ביטוחי לעבודה – בעל מקצוע בעל ניסיון וידע מעריך את הזמן שלו ושלכם ודואג לתת לכם כיסוי ביטוחי מלא משלב אפיון הפרויקט ועד השלב הסופי, בלי אותיות קטנות וללא הוצאות לא מוכרות.

  • עמידה בלוחות זמנים – אף אחד מאיתנו לא אוהב שלא עומדים לו בלוחות זמנים, בטח בתקופה שהבית הופך להיות אזור שיפוצים. בדקו כי החברה מתחייבת לעמידה בלוחות זמנים בין אם מדובר בפרויקט קטן או גדול.

  • עבודות בשיתוף עם מומחים נוספים – בעיקר שאנחנו מדברים על פרויקטים גדולים ומורכבים יש חשיבות לחברה בה אתם עובדים ולשיתוף הפעולה שלה יחד עם גופים אחרים. חברתנו לדוגמא עובדת בצורה צמודה אל מול משרדי אדריכלים, מעצבים ופקחי בניה מהמובילים בתחום.

בוחרים נכון: בוחרים B.I Projects

בחירה נכונה מתחילה בבחירת בעל מקצוע נכון. כשהקמנו את החברה הבטחנו לעצמנו כי יהיו מספר דברים עליהם אנחנו נתעכב – איכות, מקצועיות ושירותיות. במשך השנים ניהלנו מאות פרויקטים הן במגזר הפרטי והן במגזרים העסקיים והציבוריים. מול משרדי אדריכלים ופקחי בניה, המובילים בתחום, חברתינו יודעת לתת פתרונות פרקטים בשטח, עבודה בליווי צמוד עם הלקוחות לכל אורך הפרויקט…